Orzeł
A A A

Procedura dyplomowania - kierunek prawo

drukuj drukuj
PROCEDURA DYPLOMOWANIA NA STUDIACH O PROFILU OGÓLNOAKADEMICKIM W DYSCYPLINIE NAUKI PRAWNE

 

1.Cel i przedmiot procedury 

Celem procedury jest określenie zasad przygotowania i opracowania pracy dyplomowej. Przedmiotem procedury jest opis procesu dyplomowania studentów realizujących studia pierwszego i drugiego stopnia, studiów jednolitych magisterskich w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.

 

2. Zakres stosowania procedury

Procedura obejmuje wszystkich studentów WPAiSM oraz osoby prowadzące seminaria dyplomowe i recenzentów na studiach o profilu ogólnoakademickim.

 

3. Definicje

3.1. Praca dyplomowa – praca licencjacka, inżynierska, magisterska. Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem zagadnienia naukowego, artystycznego lub praktycznego albo dokonaniem technicznym lub artystycznym, prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane ze studiami na danym kierunku, poziomie i profilu oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania.

3.2. Promotor – opiekun pracy, kierujący pracą dyplomową, posiadający co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego.

3.3. Recenzent – osoba co najmniej ze stopniem naukowym doktora, która recenzuje pracę dyplomową.

3.4. Arkusz recenzji – ujednolicony arkusz oceny pracy dyplomowej, na którym przygotowuje się recenzję pracy dyplomowej.

3.5. Plagiat – występowanie w pracy dyplomowej niedopuszczalnych zapożyczeń. Praca dyplomowa nie zostaje przedstawiona do dalszego etapu procedury dyplomowania, natomiast w stosunku do autora pracy dyplomowej zostaje wszczęte postępowanie wyjaśniające, a następnie postępowanie dyscyplinarne.

 

4. Odpowiedzialność

4.1. Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia.

4.2. Dziekan i Prodziekani WPAiSM

4.3. Promotorzy prac dyplomowych

4.4. Zespół ds. Prac Dyplomowych

 

5. Sposób postępowania

5.1. Dziekan Wydziału w porozumieniu z Prodziekanami sporządza listę z nazwiskami promotorów na poszczególnych kierunkach studiów i stopniach kształcenia w danym roku akademickim. Studenci wpisują się na listę w dziekanacie lub na spotkaniu organizacyjnym ogłoszonym przez promotora. Przez wpis na listę rozumie się także deklarację uczestniczenia w danym seminarium, złożoną za pośrednictwem korespondencji mailowej. Promotorzy wskazują zakres przedmiotowy seminarium dyplomowego oraz dodatkowe wymagania od uczestników seminarium. Zasady merytoryczne i formalne przygotowania pracy dyplomowej oraz warunki zaliczenia seminarium promotorzy określają w karcie przedmiotu – seminarium dyplomowe.

5.2. Promotorem pracy magisterskiej jest pracownik posiadający co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego. Promotorem może być również pracownik posiadający stopnień naukowy doktora, jeżeli zostanie upoważniony do prowadzenia seminarium magisterskiego przez Radę Wydziału.

5.3. Seminarium dyplomowe powinno liczyć 10 seminarzystów. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Dziekana, liczba seminarzystów może być większa, ale nie może przekraczać 15 uczestników. Ponadto ogólna liczba seminarzystów u jednego promotora na wszystkich kierunkach i tokach studiów nie może przekraczać na ostatnim roku seminarium 20 seminarzystów.

5.4. Promotorzy przydzielają bądź ustalają tematy prac dyplomowych z uczestnikiem w pierwszym semestrze seminarium. Promotorzy informują Dziekana o realizowanych tematach prac dyplomowych do końca pierwszego miesiąca drugiego semestru seminarium na studiach jednolitych magisterskich oraz do końca pierwszego semestru seminarium na studiach I i II stopnia.

5.5. Tematy prac dyplomowych przekazywane są Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia – do Zespołu ds. Prac Dyplomowych. Zespół weryfikuje, czy zgłoszone tematy prac dyplomowych odpowiadają założonym efektom uczenia, czy wskazane tematy prac dyplomowych odpowiadają obszarom pracy naukowej promotorów oraz czy tematyka prac dyplomowych nie powtarza się.

5.6. Promotor nadzoruje przygotowanie pracy dyplomowej przez studenta oraz odpowiada za jej przebieg i efekty końcowe.

5.7. Zmiana promotora może zostać dokonana z powodów organizacyjnych lub na uzasadniony wniosek studenta decyzją Dziekana po uzyskaniu zgody promotora dotychczasowego i promotora przyjmującego.

5.8. Praca dyplomowa musi zawierać streszczenie w języku oryginału i angielskim (a także w j. polskim, jeżeli j. oryginału jest inny niż j. polski) oraz 4-6 słów kluczowych w języku oryginału i angielskim (a także w j. polskim, jeżeli j. oryginału jest inny niż j. polski). Tekst obejmujący streszczenie nie może przekraczać 1000 znaków (ze spacjami).

5.9. Praca dyplomowa może być, za zgodą Dziekana, napisana w języku obcym.

5.10. Przygotowaną pracę dyplomową zgodnie z wymogami wynikającymi z obowiązujących regulacji prawnych uczelni student przedkłada w wersji elektronicznej do zaakceptowania promotorowi. Praca winna być przedłożona w formacie pdf, w rozmiarze nie większym, niż 15 MB. Ewentualne załączniki, należy przesłać w formie jednego pliku archiwum (ZIP, RAR, 7Z) a rozmiar poszczególnych plików nie może przekraczać 60 MB

5.11. Praca dyplomowa poddana zostaje weryfikacji w systemie antyplagiatowym. Po przeprowadzeniu procedury antyplagiatowej praca dyplomowa zostanie zaakceptowana przez promotora, kieruje on pracę do dalszego etapu procedury dyplomowania .

5.12. Promotor akceptuje przedłożoną pracę dyplomową studenta poprzez dokonanie wpisu oceny z przedmiotu „seminarium” w indeksie (jeżeli student posiada indeks) i protokole w wirtualnym dziekanacie oraz poprzez złożenie podpisu na Oświadczeniu Opiekuna pracy dyplomowej.

5.13. Promotor i recenzent sporządzają recenzje pracy dyplomowej i są zobowiązani udostępnić je w Wirtualnym Dziekanacie (WD) nie później niż na tydzień przed wyznaczonym terminem egzaminu dyplomowego. Studentowi zapewnia się możliwość zapoznania się z recenzjami za pośrednictwem WD.

5.14. Termin obrony ustalany jest przez promotora w porozumieniu z Prodziekanem, recenzentem i studentem. Terminy obrony dla prac dyplomowych złożonych na studiach stacjonarnych po 30 czerwca, a na studiach niestacjonarnych po 10 lipca, wyznaczane będą od 1 września.

5.15. Szczegółowe zasady przygotowania od strony formalnej i merytorycznej pracy dyplomowej wskazuje promotor w czasie seminarium. Zasady składania pracy dyplomowej, terminy, warunki dopuszczenia i wyznaczenia egzaminu dyplomowego, a także tryb powoływania i zakres obowiązków członków komisji egzaminacyjnej wraz z kryteriami oceniania określa Regulamin studiów.

5.16. W trakcie egzaminu dyplomowego, przeprowadzanego w formie ustnej, student otrzymuje co najmniej 2 pytania z tematyki pracy dyplomowej oraz co najmniej 1 pytanie z listy zagadnień wchodzących w zakres egzaminu dyplomowego, ustalonej przez Radę Wydziału i podanej do wiadomości studentów nie później, niż na dwa semestry przed planowanym ukończeniem studiów. Lista zagadnień obejmuje cały tok studiów-pobierz.  

5.17. Praca dyplomowa po obronie jest przesyłana do ogólnopolskiego i uczelnianego repozytorium.

 

6. Podstawa prawna

6.1. Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668 ze zm.)

6.2. Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji  (Dz.U. z 2016 r. poz. 64)

6.3. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. Dz.U. 2018 poz. 1861 ze zm.).

6.4. Statut Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego.

6.5.  Regulamin studiów Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego.

6.6. Wytyczne z dnia 7 stycznia 2020 roku Pełnomocnika Rektora ds. Studenckich w sprawie opinii promotora o stopniu zaawansowania pracy dyplomowej

 

7. Załączniki:

  • Załącznik dla studenta:

nr 1 Wzór oświadczenia

nr 2 Wzór strony tytułowej pracy dyplomowej

nr 3 Wzór strony ze streszczeniem i słowami kluczowymi

  • Załącznik dla promotora:

nr 1 Formularz opinii dla promotora

nr 2 Formularz recenzji dla recenzenta

nr 3 Formularz dla promotora: Opinia o stopniu zaawansowania pracy dyplomowej wg wyt. z dnia 7 stycznia 2020 r.

 

Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków

Projekt i realizacja: Ideo Powered by: CMS Edito