Uzyskiwany tytuł zawodowy: Magister pielęgniarstwa
Profil studiów: praktyczny
Liczba godzin zajęć ogółem: 1300 (w tym kształcenie praktyczne)
Praktyki zawodowe – 200 godz.
Punkty ECTS: 120
tryb: stacjonarne/niestacjonarne
ilość semestrów: 4
Kierunek pielęgniarstwo jest przyporządkowany do dyscypliny naukowej nauki o zdrowiu, jako dyscypliny wiodącej
Studia drugiego stopnia na kierunku Pielęgniarstwo są kierowane do osób, które ukończyły studia pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo (posiadają tytuł zawodowy „licencjat pielęgniarstwa”) i mają na celu ukształtowane nawyków ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego.
Absolwent po ukończeniu studiów drugiego stopnia otrzymuje tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa. Posiada umiejętność posługiwania się zaawansowaną wiedzą z obszaru nauk medycznych i pielęgniarstwa, świadczenia zindywidualizowanej opieki zdrowotnej w zakresie pielęgniarstwa. Ponadto posiada zdolność organizowania i nadzorowania opieki pielęgniarskiej, jak i umiejętność współpracy z członkami zespołu, w zakresie doskonalenia jakości opieki. Osiągnięcie efektów kształcenia określonych w standardzie daje możliwość sprawowania opieki terapeutycznej opartej na dowodach naukowych, promocji i edukacji zdrowotnej i terapeutycznej, działania w roli uczestnika zespołu opieki zdrowotnej, rozwoju praktyki pielęgniarskiej, krytycznego myślenia i badań naukowych. Dysponuje także kompetencjami związanymi z przekazywaniem wiedzy prozdrowotnej podopiecznym. Ponadto absolwent przygotowany jest do samodzielnego ordynowania leków i wypisywania recept zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem właściwego ministra. Jest także przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) oraz pracy w przedsiębiorstwach podmiotu leczniczego, w administracji państwowej i samorządowej, jak również w szkolnictwie (po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych).
Możliwości zatrudnienia absolwentów:
• publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej(szpitale, przychodnie POZ i specjalistyczne);
• sanatoria;
• ośrodki rehabilitacyjne;
• ośrodki opieki paliatywno – hospicyjnej;
• placówki oświatowe (szkoły, przedszkola, żłobki);
• zakłady pielęgnacyjno – opiekuńcze i opiekuńczo – lecznicze;
• domy opieki społecznej;
• ośrodki medycyny pracy;
• jednostki ratownictwa medycznego;
• jednostki administracji państwowej i samorządowej
Możliwość kontynuacji kształcenia: studia trzeciego stopnia (doktoranckie), studia podyplomowe, kursy specjalistyczne, kwalifikacyjne oraz szkolenia specjalizacyjne zgodnie z zasadami i formami kształcenia podyplomowego pielęgniarek.
Proces kształcenia obejmuje:
Nieodłącznym elementem na studiach drugiego stopnia jest kształcenie praktyczne, które może być realizowane w specjalistycznych przedsiębiorstwach podmiotu leczniczego oraz placówkach oświatowo-wychowawczych.
Wybrane zagadnienia z zakresu nauk społecznych
(teoria pielęgniarstwa, pielęgniarstwo europejskie, zarządzanie w pielęgniarstwie, badania naukowe w pielęgniarstwie, dydaktyka medyczna, podstawy psychoterapii),
Nauki w zakresie opieki specjalistycznej
(nowoczesne techniki diagnostyczne, intensywna terapia i pielęgniarstwo w intensywnej opiece medycznej, pielęgniarstwo specjalistyczne: opieka pielęgniarska w chorobach przewlekłych nerek, opieka pielęgniarska w chorobach przewlekłych układu oddechowego, opieka pielęgniarska nad chorym z cukrzycą, opieka pielęgniarska nad chorym z przetoką jelitową, opieka pielęgniarska nad chorym ze schorzeniami naczyń, pielęgnowanie pacjenta z ranami przewlekłymi, opieka pielęgniarska nad chorym na stwardnienie rozsiane, opieka pielęgniarska nad pacjentem z chorobami krwi, opieka pielęgniarska nad chorym psychicznie i jego rodziną).
Zestawienie godzin – plik PDF
Dysponujemy doskonale wyposażonymi laboratoriami i pracowniami, gdzie nasi studenci nabywają i udoskonalają umiejętności zawodowe. Ponadto umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne kształtowane są w nowoczesnym Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej z wykorzystaniem metody symulacji medycznej. Nauczanie przedmiotów w formie wykładów, konwersatoriów, ćwiczeń i zajęć praktycznych prowadzone jest przez wysoko wykwalifikowaną kadrę naukowo-dydaktyczną.