Orzeł
A A A

Ekonomia

drukuj drukuj

Społeczne, marketingowe i innowacyjne aspekty kreowania zmian w organizacjach

06-11-2012

pod red. Dariusza Fatuły

 

Kraków 2011, ISBN 9788375711493, c: 39,90 zł,

 

 

spis treści

 

 

 

Doświadczenia światowego kryzysu finansowego na przełomie pierwszego i drugiego dziesięciolecia XXI wieku uwypukliły powiązania procesów na poszczególnych rynkach w aspektach nie tylko ekonomicznych, ale także społecznych. Zarządzający organizacjami wyraźniej dostrzegli skutki swoich decyzji w różnych wymiarach. Dostrzeżono także szansę na nowe otwarcie lub dalszy rozwój. Szansę te bardzo często mają związek z aspektami wymienionymi w tytule niniejszej publikacji.
Na szczeblu państw i gospodarek narodowych w Europie rozważa się korzyści i straty wynikające z przystąpienia do Unii Europejskiej lub przyjęcia wspólnej waluty. Przed pierwszą z tych decyzji stoi między innymi Serbia, przed drugą Polska. Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, współpracując na polu naukowym z ośrodkami naukowymi w Serbii, w tym w Belgradzie i Nowym Sadzie, stara się na miarę swoich możliwości włączyć w ten proces między innymi poprzez publikacje i dyskusje naukowe, z których jedna odbyła się podczas X jubileuszowej Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo" organizowanej 14-15 czerwca 2010 roku w Krakowie.


Publikacja składa się z trzech części. Pierwsza z nich dotyczy uwarunkowań zmian w organizacjach widzianych z poziomu mikroekonomicznego. W pierwszym opracowaniu poruszono zagadnienie społecznej wartości dodanej. Autorka pokazuje, jak decydenci zarządzający organizacjami mogą uwzględniać pozytywne oddziaływanie organizacji na wspólnotę lokalną i środowisko, kreując swego rodzaju zysk społeczny, którego pomiar jest obecnie dyskutowany w wielu płaszczyznach. Drugie opracowanie tej części udowadnia, że marketing postrzegany tradycyjnie jako narzędzie do zwiększenia sprzedaży i zysków może, a nawet powinien skutecznie wpisywać się w zarządzanie organizacjami non-profit. Specyfika takich działań marketingowych może dotyczyć między innymi promocji idei i pozytywnych, ze społecznego punktu widzenia, zachowań. Trzecie opracowanie wskazuje, z jakim ryzykiem wiązać się mogą innowacyjne działania przedsiębiorstwa. Umiejętność identyfikacji poszczególnych rodzajów ryzyka sprzyja ich minimalizacji. W czwartym opracowaniu autor analizuje modele prowadzenia biznesu. Innowacyjność może tu być dostrzeżona na kilku poziomach - dostosowania modelu do opisywanej rzeczywistości , trafności prognostycznej oraz identyfikacji obszarów wpływających na podniesienie skuteczności zmian w prowadzonych działaniach biznesowych

Pełna lista Aktualności
Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków

Projekt i realizacja: Ideo Powered by: CMS Edito