Komisja, Podkomisje, Zespoły oraz Osoby powołane przez Dziekana do określonych zadań związanych z zapewnieniem i doskonaleniem jakości kształcenia na Wydziale.
WYDZIAŁOWA KOMISJA DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
dr Krystyna Grzesiak – przewodnicząca,
dr Joanna Aksman – prodziekan Wydziału Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych, zajmująca się w szczególności sprawami kierunku Pedagogika,
dr Szymon Czapliński - prodziekan Wydziału Psychologii, Pedagogiki i Nauk Humanistycznych, zajmujący się w szczególności sprawami kierunku Psychologia oraz koordynator ds. ewaluacji dydaktyki na Wydziale
mgr Ewa Krysakowska-Budny – pełnomocnik dziekana ds. dydaktyki studiów I stopnia na kierunku Filologia angielska,
dr Beata Zinkiewicz – przewodnicząca Wydziałowej Podkomisji ds. Hospitacji Zajęć Dydaktycznych,
mgr Ksenia Cielebąk – koordynator ds. strony internetowej na kierunku Psychologia,
dr Michał Kranc - koordynator ds. strony internetowej na kierunku Pedagogika,
mgr Katarzyna Ślęzak - koordynator ds. strony internetowej na kierunku Filologia angielska,
mgr Katarzyna Kopeć – kierownik dziekanatu pełniąca funkcję sekretarza Komisji.
WYDZIAŁOWA PODKOMISJA DS. HOSPITACJI ZAJĘC DYDAKTYCZNYCH
Skład:
dr Beata Zinkiewicz – przewodnicząca,
członkowie Podkomisji:
na kierunku Pedagogika
prof. KAAFM dr hab. Teresa Olearczyk,
prof. KAAFM dr hab. Anna Kožuh,
dr Krystyna Grzesiak,
dr Agnieszka Misiuk,
dr Maria Kocór.
na kierunku Psychologia:
prof. KAAFM dr hab. Joanna Konarska,
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki,
dr Anna Czerniak,
dr Agnieszka Gałkowska.
na kierunku Filologia angielska:
prof. KAAFM dr hab. Ewa Donesch – Jeżo,
mgr Katarzyna Ślęzak.
PODKOMISJA DS. EWALUACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Koordynatorzy:
na kierunku Psychologia – dr Szymon Czapliński, dr Łukasz Barwiński,
na kierunku Pedagogika – dr Joanna Aksman, prof. KAAFM dr hab. Monika Bachowska, dr Marcin Cziomer
na kierunku Filologia angielska - mgr Ewa Krysakowska – Budny,
dr Michał Kranc – koordynator ds. organizacji prac Podkomisji.
PODKOMISJA DS. OCENY PRAC DYPLOMOWYCH W PROCEDURZE SUPERRECENZJI
Skład:
prof. KAAFM dr hab. Dorota Jasiecka - Psychologia (przewodnicząca),
prof. KAAFM dr hab. Anna Kožuh - Pedagogika,
mgr Ewa Krysakowska – Budny - Filologia angielska,
dr Agnieszka Misiuk - koordynator ds. organizacji prac Podkomisji.
ZESPÓŁ DS. PRAKTYK I INTERESARIUSZY ZEWNĘTRZYCH
Koordynatorzy:
na kierunku Pedagogika:
dr Jolanta Pułka,
na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna:
dr Krystyna Grzesiak,
dr Maria Kocór,
dr Jolanta Pułka,
mgr Iwona Szyniec
na kierunku Psychologia:
mgr Michał Kupczyk.
na kierunku Filologia angielska:
dr Katarzyna Brataniec.
ZESPÓŁ DS. OCENY TEMATÓW PRAC DYPLOMOWYCH (POD KĄTEM ZGODNOŚCI ICH TEMATYKI Z KIERUNKIEM STUDIÓW I DYSCYPLINĄ)
Koordynatorzy:
na kierunku Pedagogika:
prof. KAAFM dr hab. Anna Kožuh,
prof. KAAFM dr hab. Teresa Olearczyk,
na kierunku Psychologia:
prof. KAAFM dr hab. Ewa Wilczek – Rużyczka,
prof. KAAFM dr hab. Dorota Jasiecka,
na kierunku Filologia angielska:
prof. KAAFM dr hab. Ewa Donesch – Jeżo,
dr Jerzy Freundlich.
ZESPÓŁ DS. STUDENCKICH
Skład:
Przewodniczący: przedstawiciel Samorządu Studenckiego,
Skład Zespołu Studenckiego proponują Samorząd Studencki oraz dziekan i prodziekani Wydziału.
OSOBY POWOŁANE DO OKREŚLONYCH ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z ZAPEWNIENIEM JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA WYDZIALE
Pełnomocnik dziekana ds. kształcenia na odległość – dr Szymon Czapliński,
Pełnomocnik dziekana ds. współpracy międzynarodowej – dr Rafał Majka
WERYFIKATORZY SYLLABUSÓW:
na kierunku Pedagogika:
prof. KAAFM dr hab. Jan Wnęk,
dr Maria Kocór (koordynator ds. weryfikacji syllabusów),
dr Agnieszka Misiuk,
dr Jolanta Pułka,
mgr Andrzej Rokicki.
na kierunku Filologia angielska:
mgr Ewa Krysakowska – Budny.
na kierunku Psychologia:
dr Anna Czerniak,
dr Agnieszka Gałkowska,
dr Maria Borczykowska-Rzepka.
Zadania Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- wdrażanie wydziałowych procedur służących zapewnianiu i doskonaleniu jakości kształcenia,
- zapewnianie publicznej dostępności opisu programów studiów oraz informacji o zasadach, celach i organizacji wydziałowego systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia,
- współpraca z Uczelnianym Zespołem Ewaluacji Dydaktyki w zakresie przeprowadzanej oceny zajęć dydaktycznych,
- zbieranie sugestii i potrzeb zgłaszanych przez Podkomisje, Zespoły i Osoby powołane przez dziekana do określonych zadań związanych z zapewnieniem i doskonaleniem jakości kształcenia na Wydziale - do opracowania uczelnianej ankiety ewaluacyjnej.
Zadania Wydziałowej Podkomisji ds. Hospitacji Zajęć Dydaktycznych:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- ocena formy i organizacji zajęć,
- analiza metod kształcenia oraz oceny czy umożliwiają studentom osiągnięcie efektów uczenia się,
- ocena zasad weryfikacji efektów uczenia się poprzez sprawdzenie czy te metody prowadzą do osiągnięcia wszystkich zakładanych efektów, czy sprzyjają aktywnemu udziałowi studentów w procesie nauczania i uczenia się oraz czy umożliwiają uzyskanie informacji zwrotnej o stopniu osiągnięcia tych efektów,
- współpraca z Uczelnianym Zespołem Ewaluacji Dydaktyki w zakresie przeprowadzanej oceny zajęć dydaktycznych,
- opracowanie harmonogramu hospitacji zajęć dydaktycznych w oparciu o procedury przedstawione przez Uczelnianą Komisję ds. Jakości Kształcenia,
- analiza uzyskanych efektów hospitacji zajęć dydaktycznych oraz podejmowanych działań naprawczych.
Zadania Wydziałowej Podkomisji ds. Ewaluacji Efektów uczenia się:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- dokonywanie okresowych przeglądów planów oraz programów studiów w zakresie zgodności ze strategią uczelni, dyscypliną lub dyscyplinami, do których przyporządkowany został kierunek studiów oraz ich powiązaniem z działalnością naukową prowadzoną na Wydziale lub otoczeniem społeczno-gospodarczym i zawodowym rynkiem pracy,
- analiza i ocena realizacji programów studiów z uwzględnieniem treści programowych oraz ich zgodności z efektami uczenia się,
- ocena formy i organizacji zajęć,
- analiza metod kształcenia oraz oceny czy umożliwiają studentom osiągnięcie efektów uczenia się,
- systematyczne dokonywanie przeglądu studenckich osiągnięć naukowych (prac egzaminacyjnych, projektów studenckich, dzienników praktyk etc.) w kierunku oceny czy stanowią potwierdzenie efektów uczenia się.
Zadania Wydziałowej Podkomisji ds. Oceny Prac Dyplomowych w Procedurze Superrecenzji:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- dokonywanie okresowych przeglądów prac dyplomowych pod kątem zgodności ich tematyki z kierunkiem studiów oraz dyscypliną.
Zadania Zespołu ds. Praktyk i Interesariuszy Zewnętrznych:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- nawiązywanie kontaktów z interesariuszami,
- zasięganie opinii interesariuszy na temat programów i planów studiów, w szczególności użyteczności zajęć praktycznych i praktyk pod kątem wykorzystania ich w przyszłej pracy zawodowej absolwenta.
Zadania Zespołu ds. Oceny Tematów Prac Dyplomowych (pod kątem zgodności ich tematyki z kierunkiem studiów i dyscypliną):
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- dokonywanie okresowych przeglądów prac dyplomowych pod kątem zgodności ich tematyki z kierunkiem studiów oraz dyscypliną.
Zadania Zespołu ds. Studenckich:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów,
- zasięganie opinii studentów na temat programów studiów oraz sposobów ich realizacji.
Zadania osób powołanych do określonych zadań związanych z zapewnieniem jakości kształcenia na Wydziale:
- opracowanie rozwiązań i koncepcji podnoszenia poziomu kształcenia na Wydziale w ramach poszczególnych kierunków studiów.
Zadania weryfikatorów syllabusów:
- dokonywanie okresowego przeglądu kart przedmiotów pod kątem ich aktualności, metod dydaktycznych oraz weryfikacyjnych.
Procedura dyplomowania- pobierz
Procedura hospitacji zajeć dydaktycznych-pobierz
Procedura weryfikacji osiągania efektów uczenia się- pobierz
Procedura upowszechniania informacji o programach i planach studiów oraz innych informacji na stronie wppinh- pobierz
System monitorowania zajęć zdalnych- pobierz
Roczny raport z przeglądu programu kształcenia WPPiNH 2019-2020- pobierz
Harmonogram prac Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia- pobierz
Wsparcie pracowników po hospitacjach- pobierz