Wydział Architektury i Sztuk Pięknych

Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia

Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia Wydziału Architektury i Sztuk Pięknych
kierunek: architektura

Wydziałowy system zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na Wydziale Architektury i Sztuk Pięknych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego opracowany został na podstawie Zarządzenia Rektora nr 49/2019 z dnia 15 listopada 2019 roku.

Przyjęty został Uchwałą Rady Wydziału z dniu 06.02.2020 r.

Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia działa ponadto w oparciu o:
> Zarządzenie Rektora Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego nr 120/2020 z dnia 1 grudnia 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie uczelnianego systemu doskonalenia jakości kształcenia
> Zarządzenie Rektora Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego nr 36/2020 z dnia 21 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad hospitacji zajęć dydaktycznych w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego

Na posiedzeniu w dniu 6 lutego 2020 r. Rada Wydziału Architektury i Sztuk Pięknych powołała Wydziałową Komisję ds. Jakości Kształcenia w składzie:
przewodnicząca Komisji
dr inż. arch. Maria Katarzyna Banasik – Petri – przewodnicząca Komisji

Krzysztof Ingarden, prof. dr hab. inż. arch.: dziekan, opiekun kierunku; architektura
Maria Katarzyna Banasik – Petri, dr inż. arch.: Pełnomocnik dziekana ds. planów i programów studiów I stopnia
Artur Jasiński, prof. KAAFM dr hab. inż. arch.: Pełnomocnik dziekana ds. planów i programów studiów II stopień/ Przewodniczacy Rady Dyscypliny Naukowej architektura i urbanistyka
Emilia Malec–Zięba, dr.: „importer/ eksporter” danych z systemu uczelnianego do ministerialnego
Iwona Majchrowska, mgr: kierowniczka dziekanatu
przedstawiciele/ka Samorządu Studentów wydelegowany przez Samorząd

Uchwałą Rady WAiSP powołano również osoby odpowiedzialne za dodatkowe zadania mające związek z jakością kształcenia:
Jan Schubert, dr inż. arch. dr inż. arch.: Pełnomocnik dziekana ds. praktyk
Paweł Maryńczuk: Pełnomocnika dziekana ds. parametryzacji
Anna Palej: prof. Pełnomocnika dziekana ds. ewaluacji i hospitacji
Barbara Stec dr hab. inż. arch. Pełnomocnika dziekana ds. współpracy międzynarodowej
Barbara Stec dr hab. inż. arch. Koordynatora ds. Programu Erasmus +
Bartosz Haduch, dr., Iwona Majchrowska, mgr: Koordynatora ds. wydziałowej strony internetowej
Bartosz Haduch, dr., Koordynatora ds. portali społecznościowych
Iwona Majchrowska, mgr: Administrator systemu Sylabus
Maria Katarzyna Banasik-Petri, dr inż. arch.: Weryfikator sylabusów

Zadania Wydziałowego Systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na Wydziale Architektury i Sztuk Pięknych, kierunek: architektura:

Dokonywanie okresowych przeglądów planów i programów studiów pod kątem ich zgodności z misją i strategią Uczelni i Wydziału
Cel 1. Podniesienie jakości kształcenia:

> Doskonalenie planów i programów studiów zgodnie z wymogami obowiązujących regulacji prawnych,
> Stałe monitorowanie i analizowania jakości kształcenia przy współudziale Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia
> Wzbogacanie e – repozytoriów z materiałami wspomagającymi proces dydaktyczny

Cel 2. Uatrakcyjnianie oferty kształcenia oraz dostosowanie jej do rynku pracy

> Dostosowanie treści i form kształcenia do wymogów rynku pracy.
> Doskonalenie programu praktyk zawodowych.
> Rozszerzenie oferty kształcenia w języku angielskim.
> Intensyfikacja działań ukierunkowanych na pozyskiwanie kandydatów na studia z zagranicy.
> Wypracowanie systemu konsultacji programów kształcenia z interesariuszami zewnętrznymi i praktykami oraz utworzenie przy wydziale stałego zespołu ekspertów, złożonego z kadry zarządzającej, doświadczonych praktyków oraz instytucji zawodowych (np. SARP, MIA).
> Dostosowanie from kształcenia do potrzeb niepełnosprawnych
> Organizowanie wystaw oraz wykładów otwartych
> Zapraszanie gości zagranicznych, w szczególności znanych architektów,
> Organizowanie wyjazdów zagranicznych dla studentów
> Pozyskiwanie dotacji unijnych na tworzenie nowych kierunków studiów
> Zakup atrakcyjnego sprzętu do celów dydaktycznych (drukarka 3D)

Procedury dotyczące analizy i oceny realizacji programów i planów studiów z uwzględnieniem treści programowych oraz zgodności z efektami uczenia się, dyscyplinami, do których przyporządkowany został kierunek studiów oraz ich powiązania z działalnością naukową prowadzoną na Wydziale

a) Przygotowanie projektów programów i planów studiów z uwzględnieniem wymogów PRK, aktualnych regulacji prawnych oraz zasad obowiązujących na Uczelni i na Wydziale,
b) Określenie stopnia powiązań modułowych i kierunków efektów uczenia się wraz z oceną kompletności i ich pokrycia,
c) Analiza kart przedmiotów, w postaci doboru treści programowych oraz ich powiązania z dyscypliną (dyscyplinami), do których przypisany został kierunek oraz z badaniami naukowymi prowadzonymi na Wydziale a także ich ciągła aktualizacja w zakresie metod dydaktycznych i weryfikacyjnych pod kątem ich adekwatności do osiągniecia złożonych efektów uczenia się.
d) Analiza formy i organizacji zajęć dydaktycznych, w tym weryfikacja poprawności sekwencji przedmiotów w planach studiów, analiza bilansu godzinowego obciążeń studentów w planach studiów,
e) Ocena wskaźników ilościowych charakteryzujących plan studiów, w szczególności takich jak liczba godzin i formy zajęć, liczba egzaminów i zaliczeń,
f) Ocena przyporządkowania punków ECTS w planach studiów,
g) Opracowanie harmonogramu hospitacji zajęć dydaktycznych w oparciu o procedury KA.
h) Zasięganie opinii studentów nt. programów studiów oraz sposobów ich realizacji w szczególności:
- stosowania metod dydaktycznych i weryfikacyjnych,
- przejrzystości kryteriów oceniania,
- dostępności informacji zwrotnych związanych z procesem dydaktycznym i osiąganiem efektów uczenia się.
- monitoring i implementowanie dobrych praktyk z innych uczelni krajowych i zagranicznych

Procedury przeprowadzania systematycznej i kompleksowej analizy osiąganych efektów kształcenia
> Systematyczne dokonywanie przeglądu studenckich osiągnięć naukowych (dyplomów magisterskich, dyplomów inżynierskich, projektów semestralnych, prac egzaminacyjnych, projektów studenckich, dzienników praktyk, projektów koła naukowego) w kierunku oceny czy stanowią potwierdzenie efektów uczenia się,
> Analiza doboru metod dydaktycznych oraz oceny pod kątem osiągania zakładanych efektów uczenia się,
> Dokonywanie okresowych przeglądów prac dyplomowych pod kątem zgodności ich tematyki z kierunkiem studiów oraz dyscypliną, w tym zatwierdzanie tematyki prac dyplomowych,
> Analiza i monitoring wyników sesji egzaminacyjnej,
> Weryfikacja publicznej dostępności opisu programów studiów oraz informacji o zasadach i celach organizacji Wydziałowego systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia,
> Współpraca z Uczelnianym Zespołem Ewaluacji Dydaktyki w zakresie przeprowadzonej oceny zajęć kształcenia na poszczególnych przedmiotach.

Procedury współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w procesie podnoszenia jakości kształcenia
> Konsultowanie programów i planów kształcenia z interesariuszami zewnętrznymi (pracodawcy, urzędy pracy, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, samorządowe, zawodowe etc.)
> Włączenie praktyków, w tym także przedstawicieli zewnętrznych, w realizację procesu dydaktycznego na wydziale
> Konsultowanie z interesariuszami skuteczności prowadzonych działań mających na celu dostosowanie efektów uczenia się do oczekiwań rynku pracy

Kontakt

Wydział Architektury i Sztuk Pięknych

Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego


ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków

Dziekanat: budynek D, pokój 222

W celu prawidłowego funkcjonowania strony, a także dla celów reklamowych i statystycznych - stosujemy pliki Cookies. W każdej chwili można wyrazić lub zmienić wcześniej wyrażoną zgodę na stosowanie Cookies.